Michelle Obama & Bill Cosby on campus at ECU! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Ramona Oldenbeuving - WaarBenJij.nu Michelle Obama & Bill Cosby on campus at ECU! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Ramona Oldenbeuving - WaarBenJij.nu

Michelle Obama & Bill Cosby on campus at ECU!

Blijf op de hoogte en volg Ramona

02 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Greenville

Hee iedereen!

Weer even een update want ik heb veel nieuwe dingen te vertellen!

Op 19 september heeft Michelle Obama een speech gehouden op de campus! Zoals ik al eerder vertelde, zou ik naar de speech van President Barack Obama gaan, maar die was afgelast vanwege het slechte weer. Dus ik denk dat ze het op deze manier goed hebben willen maken. Dat goedmaken is zeker gelukt! Het was echt super om erbij te zijn! Om tickets te krijgen hadden we al een aantal uur in de rij gestaan, maar de school had 3x zoveel tickets weggegeven als plaatsen in de zaal. Dat betekende dus dat twee derde van de mensen die een ticket hadden, teleurgesteld werden. We moesten er dus voor zorgen dat we ruim op tijd bij het stadion waren. Michelle Obama zou om 5 uur spreken en de deuren gingen open om 3. Om half 3 kwamen wij daarom aanlopen om in de rij te gaan staan, waar op dat moment al een paar duizend mensen verzameld waren. Hopend dat we binnen zouden komen hebben we ruim 2 uur gewacht. Het weer was niet erg goed en het zag er naar uit dat het ging regenen. Ik had geen paraplu bij me, omdat we die niet mee in het stadion mee mochten nemen. Toen het toch ging regenen, zag ik dat iemand anders zijn/haar paraplu achter had gelaten omdat ie toch niet mee naar binnen zou mogen. Toen het echt ging regenen, heb ik de paraplu gepakt zodat we toch droog in de rij konden wachten. Toen we nog een klein stukje te gaan hadden, werd de rij opgesplitst. Niemand wist waarom, maar de rechterkant mocht meteen doorlopen naar een speciale ingang en de mensen die linksom moesten, hadden nog een stuk extra rij te gaan. Bij de splitsing werd ik er door een mevrouw tussenuitgepikt en mocht ik naar de "speciale" ingang. Toen ik vroeg waarom, zei ze: "Je hebt een paarse paraplu, en iedereen die in paars is, is VIP vandaag". Heel fijn dus! We konden meteen doorlopen en hadden een plek vooraan het podium! Wat zo'n paraplu al niet kan doen! Na wat andere sprekers gezien te hebben kwam eindelijk Michelle Obama. Ze had echt een goede speech en wist het hele publiek mee te krijgen! Hieronder staat een link waar je een stukje van de speech kunt zien:

http://www2.wnct.com/news/2012/sep/19/2/11pm-report-1-michelle-obama-takes-the-s-08961-vi-51699/

Na de speech begon ze een praatje te maken en knuffels uit te delen aan de mensen vooraan het podium. En laat ik nou precies vooraan staan! Ik heb dus een knuffel gekregen van "the first lady". Ook vroeg ze hoe het met me ging en of ik klaar was om te stemmen! Ik kan hier helemaal niet stemmen, maar dat maakt niet uit. Het was in ieder geval een superleuke dag en een hele ervaring! Als je de foto's bekijkt staat er ook een foto tussen (waarop ik samen met Michelle Obama sta) die Linda heeft gemaakt nadat ik kort met haar gepraat had. Het is niet de meest charmante foto, maar ach het is bewijs!

De volgende dag ben ik 's avonds naar Bill Cosby's show geweest! We hebben een heel mooi theater op de campus en daar kwam hij zijn cabaretshow doen. De meeste mensen kennen hem van de "Bill Cosby show". Helaas mocht ik binnen geen foto's maken, dus ik heb alleen een hele vage foto zonder flits gemaakt (wel staat er een foto van de schoolsite op en een foto van het krantenartikel).

Het was een leuke avond, het blijft een grappige man! Hij is ontzettend oud vergeleken met de laatste tv-shows, maar dat maakte het er niet minder leuk om!

Verder ben ik nog naar "The Outerbanks" geweest bij Kitty Hawk! Dat is trouwens ook de plek waar het eerste vliegtuig gevlogen heeft! Ontzettend mooie plek met mooie strandhuizen en een mooie pier! Daar hebben we dus de hele dag aan het strand gelegen en zijn we lekker uit eten geweest! Het was toen nog steeds 29 graden! Inmiddels begint het weer hier af te wisselen tussen heel warm en zon en heel warm en onweer/storm. Het regent dus best veel, maar de temperatuur gaat nog niet echt omlaag. Tropisch dus!

Om diezelfde reden is dit weekend de "footballgame" ook uitgesteld. Om 19.00 uur begon de wedstrijd maar na een uur werd er al omgeroepen dat het tijdelijk uitgesteld werd. Op dat moment was er nog niet zoveel aan de hand, maar 10 minuten later brak de storm los en begon het gigantisch hard te regenen en te onweren. We mochten het stadion uit veiligheidsredenen niet verlaten, maar omdat het zo koud was in het stadion, zijn we uiteindelijk toch naar huis gelopen wat ongeveer 3 km was. De wedstrijd is na 1 of 2 uur weer voortgezet en natuurlijk hebben we gewonnen! Alleen waren er niet zoveel supporters meer over..

Op school gaat tot nu toe ook nog alles goed, heb vandaag m'n laatste tentamen gehad voor fallbreak. Dat begint zaterdag en is tot en met dinsdag. Ik ga dan met 12 anderen naar Washington DC en New York. We gaan met de auto, dus we rijden 2 dagen en hebben 2 dagen in New York! DC zien we alleen op de heenweg, daar houden we een pauze van 4 uur, dus daar wil ik nog een andere keer heen om het allemaal te zien! Heb echt superzin in New York! Weet zeker dat het heel gezellig wordt met iedereen en hebben ook een erg leuk programma! Updates volgen later;)

Voor thanksgiving heb ik gister samen met 3 andere meisjes een week Miami geboekt! We gaan een auto huren en dan rijden we in 2 dagen naar Florida! We hebben een hotel in Miami-beach waar we de hele week zullen blijven. Ook gaan we nog naar de Everglades toe, een mooi national park waar onder andere krokodillen en andere wilde dieren te vinden zijn!

Genoeg leuke dingen in het vooruitzicht dus!

Ik zal laten weten hoe de trip DC&NY was!!

Groetjes & xx

  • 02 Oktober 2012 - 21:55

    Carmem:

    Hee Ramoon!
    Super leuk om te lezen! En geweldig dat je met Michelle Obama op de foto staat (al ziet ze er wel heel erg eng uit op die foto ;-P) Heel veel plezier in New York!
    Dikke knuffel

  • 02 Oktober 2012 - 22:00

    Ramona Oldenbeuving:

    Hee Carmen! Haha ja ze ziet er inderdaad een beetje raar uit daar;) Dankjewel!! Zal wel goedkomen denk ik:) xx

  • 02 Oktober 2012 - 22:00

    Ramona Oldenbeuving:

    Hee Carmen! Haha ja ze ziet er inderdaad een beetje raar uit daar;) Dankjewel!! Zal wel goedkomen denk ik:) xx

  • 02 Oktober 2012 - 23:23

    Kimberley:

    Heey Ramoon!

    Super vet allemaal zeg, waar een paraplu al wel niet goed voor is ;)
    Lijk me ook super om Bill Cosby te zien, ik was vroeger altijd wel een fan van de shows!
    Ook super leuk om nu al die foto's van jou te zien op facebook, je ziet er in ieder geval als een goede supporter!
    Heel veel plezier in NY en Washington, kan niet wachten om de verhalen te horen!

    xx

  • 02 Oktober 2012 - 23:45

    Wilma:

    He Ramona,
    Wat ben je ook een zondagskind! Door een paarse paraplu kom je binnen bij de Vips. Je krijgt het weer voor elkaar. En wat een leuke vooruitzichten. NY, Miami, je vermaakt je wel. En ondertussen nog goede cijfers ook.
    Heel veel plezier in NY, en denk je om het kaartje?
    Joan, Wilma, ruben en Thomas

  • 03 Oktober 2012 - 11:40

    Floortje:

    Hoi Ramona!
    Dit is serieus al de 4e keer dat ik deze reactie typ. Ik wil zeggen:

    Wat een leuke dingen allemaal zeg! je haal echt alles eruit wat erin zit! Ik ben heel benieuwd hoe je new York vindt, en Miami ook! Echt geweldig! HEel veel plezier, en geniet ervan!
    Liefs Floortje

  • 03 Oktober 2012 - 20:15

    Ben:

    Jeeeetje, jij komt echt nog een keertje onder de trein van geluk zeg. Weggegooide plu oppakken en daarmee de tent binnenkomen, woooow !!

  • 07 Oktober 2012 - 14:47

    Marieke:

    nog bedankt voor je kaartje. de jongens vonden het wel stoer dat er een kaartje uit amerika is gekomen. stijn heeft het bijna dagelijks over je. dat zegt hij dat hij gaat vliegen naar amerika. en naar wie vlieg je toe vraag ik dan, naar ramona zegt hij dan. ook alle vliegtuigen in de lucht gaan naar amerika. wat gaaf om de first lady in het echie te zien en ook nog geknuffeld. toch heel speciaal. ook veel plezier toegewenst in new york en miami. groetjes en dikke kus van patrick,marieke, thijs en stijn xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramona

14 ugustus ga ik een half jaar in Greenville, East Carolina University studeren! Hierbij zal ik vijf vakken gaan volgen! Tijdens dit half jaar zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reisverhalen!

Actief sinds 28 Juli 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 9796

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 04 Januari 2013

East Carolina University

Landen bezocht: